آدرس آی پی:
سیستم عامل:
نسخه: بیت
اندازه تصویر:

پایگاه اینترنتی مبین

صفحه خانگی اضافه به علاقمندی ها
تبلیغات
تبلیغات

تبلیغات

تبلیغات

درباره ما

@description

تصویر روز


 

امکانات دیگر

تعداد بازدید ها: 50791

 

تقویم

آخرین مطالب

تبلیغات

پشتیبانی آنلاین



معرفی سایت به دوستان

 
نام شما :
ایمیل شما :
نام دوست شما:
ایمیل دوست شما:


Powered by ParsTools

لوگو

خوش آمدید
تبلیغات
موضوع: | نویسنده: علیدوست

·       فعل مضارع و حرکت

      یکی دیگر از نکاتی که از افعال مضارع موجود در آیه استفاده می شود همان مطلب است که در آیه ی قبلی صحبت کردیم. مستمرا ایمان می آورند در ایمان آنها حرکت وجود دارد و مستمرا نماز می خوانند و مستمرا انفاق می کنند.

·       یک حقیقت وجود دارد

      مرحوم علامه در تفسیر المیزان ذیل آیه ی : « إِنَّ الَّذینَ آمَنُوا وَ الَّذینَ هادُوا وَ النَّصارى‏ وَ الصَّابِئینَ مَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَ الْیَوْمِ الْآخِرِ وَ عَمِلَ صالِحاً فَلَهُمْ أَجْرُهُمْ عِنْدَ رَبِّهِمْ وَ لا خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَ لا هُمْ یَحْزَنُونَ » می فرماید این مهم نیست که هود باشیم یا نصارا بر خلاف آنچه که اهل این ادیان گفته اند که داخل بهشت نمی شود مگر کسی که یهودی باشد یا نصرانی بلکه ایمان راستین ملاک است. ایمان به حقایق جهان زمانی که آنها را شناختند پذیرفتن حقایق زمان درک آنها خداوند متعالی می فرماید : « فَإِنْ آمَنُوا بِمِثْلِ ما آمَنْتُمْ بِهِ فَقَدِ اهْتَدَوْا وَ إِنْ تَوَلَّوْا فَإِنَّما هُمْ فی‏ شِقاقٍ فَسَیَکْفیکَهُمُ اللَّهُ وَ هُوَ السَّمیعُ الْعَلیمُ» یعنی اگر شما هم در دینتان از حقیقت حاکم بر جهان پیروی می کنید با هم نزاعی نداریم چرا که یک حقیقت در جهان بیشتر وجود ندارد به قول علامه جعفری حق مثل مرکز دایره یکی است پس هر دو ما پیرو یک چیز هستیم و آن هم حق است و دعوا بر سر نام یهود  و نصاری نخواهیم داشت اما اگر نه پیروی از حقیقت نمی کنیم و پیرو چیزی هستیم که خلاف حقیقت است به طور مثال پیروی هوای نفسمان را می کنیم در آن صورت گمراهیم . بالاخره یا یک منشا برای هستی است یا سه منشا یا پیغمبران معصومند یا نیستند برهان عقلیمان را بیاوریم و به دنبال حق بگردیم و زمانی که حقیقت را دریافتیم همه از همان پیروی کنیم . قال عزوجل: «وَ قالُوا لَنْ یَدْخُلَ الْجَنَّةَ إِلاَّ مَنْ کانَ هُوداً أَوْ نَصارى‏ تِلْکَ أَمانِیُّهُمْ قُلْ هاتُوا بُرْهانَکُمْ إِنْ کُنْتُمْ صادِقینَ» برای صدق گفتارتان برهان محکم عقلی یا نقلی بیاورید . و در جای دیگر خداوند متعالی چنین می فرماید:«وَ قالُوا کُونُوا هُوداً أَوْ نَصارى‏ تَهْتَدُوا قُلْ بَلْ مِلَّةَ إِبْراهیمَ حَنیفاً وَ ما کانَ مِنَ الْمُشْرِکینَ» وقال عزوجل:«أَمْ تَقُولُونَ إِنَّ إِبْراهیمَ وَ إِسْماعیلَ وَ إِسْحاقَ وَ یَعْقُوبَ وَ الْأَسْباطَ کانُوا هُوداً أَوْ نَصارى‏ قُلْ أَ أَنْتُمْ أَعْلَمُ أَمِ اللَّهُ وَ مَنْ أَظْلَمُ مِمَّنْ کَتَمَ شَهادَةً عِنْدَهُ مِنَ اللَّهِ وَ مَا اللَّهُ بِغافِلٍ عَمَّا تَعْمَلُونَ» وقال عزوجل:«یا أَهْلَ الْکِتابِ لِمَ تُحَاجُّونَ فی‏ إِبْراهیمَ وَ ما أُنْزِلَتِ التَّوْراةُ وَ الْإِنْجیلُ إِلاَّ مِنْ بَعْدِهِ أَ فَلا تَعْقِلُون».



 
تبلیغات